Uvjeti za ostavljanje i korištenje potrošačkih recenzija

Operator internetske trgovine:

Cemio Switzerland s.r.o., sjedište: Tomíčkova 2144/1, 148 00 Praha 4, OIB (IČO): 27944905, PDV ID (DIČ): CZ27944905, Upisano: kod Gradskog suda u Pragu, odjel C, uložak 128378

1. Uvodne odredbe

1.1. Ovi uvjeti za ostavljanje potrošačkih recenzija (dalje u tekstu: “Uvjeti”) trgovačkog društva Cemio Switzerland s.r.o., sa sjedištem Tomíčkova 2144/1, 148 00 Prag 4, identifikacijski broj: 27944905, upisanog u trgovački registar koji vodi Gradski sud u Pragu, odjel C, uložak 128378 (dalje u tekstu: “prodavatelj”) uređuju pravila i postupke provjere recenzija koje ostavljaju potrošači na internetskim adresama: www.swissgams.si, www.swissgams.de, www.divokoza.hr, www.caprin.ro (dalje u tekstu: “internetska stranica” ili “internetske stranice”), putem sučelja internetske stranice (dalje u tekstu: “internetsko sučelje trgovine”).

1.2. Ovi uvjeti izrađeni su u skladu s pravnim propisima Republike Češke i Europske unije, osobito, ali ne isključivo, sa Zakonom br. 634/1992 Zb., o zaštiti potrošača, s izmjenama i dopunama, te s Uredbom Europskog parlamenta i Vijeća (EU) 2022/2065 od 19. listopada 2022. o jedinstvenom digitalnom tržištu i izmjeni Direktive 2000/31/EZ (Uredba o digitalnim uslugama).

1.3. Prodavatelj je dužan informirati potrošača o tome predstavljaju li potrošačke recenzije (tj. ocjene proizvoda ili usluga koje ostavlja potrošač) (dalje u tekstu: “recenzije”) objavljene na internetskoj stranici prodavatelja recenzije stvarnih kupaca prodavatelja koji su predmetni proizvod ili uslugu kupili od prodavatelja, te da li i na koji način se ta činjenica provjerava.

1.4. Na internetskoj stranici nalaze se recenzije proizvoda koje ostavljaju potrošači, a koje potječu iz različitih izvora, uključujući provjerene kupnje putem internetskog sučelja trgovine. Prodavatelj će, sukladno svojim mogućnostima, osiguravati provjeru autentičnosti recenzija i transparentnosti njihova podrijetla te procesa provjere.

1.5. Odredbe ovih uvjeta ne uspostavljaju nikakav ugovorni odnos između prodavatelja i potrošača koji ostavlja recenziju.

1.6. Prodavatelj može izmijeniti ili dopuniti ove uvjete.

2. Provjera recenzija

2.1. Recenzije označene oznakom “Ovjereni korisnik” (vidi čanak 4 – Prikazivanje recenzija) su recenzije za koje je prodavatelj provjerio da potječu od potrošača koji su doista kupili ocijenjeni proizvod.

2.2. Sve ostavljene recenzije podliježu provjeri od strane prodavatelja. Prodavatelj provjerava ne samo je li potrošač zaista kupio ocijenjeni proizvod putem internetskog sučelja trgovine, već i sadržaj same recenzije. Recenzije koje sadržavaju neprimjeren, vulgaran ili na drugi način štetan sadržaj, ili sadržaj čije je objavljivanje protuzakonito, mogu biti uklonjene ili izmijenjene u skladu s ovim uvjetima.

2.3. Ako potrošač prilikom ostavljanja recenzije koristi svoj korisnički račun, provjera se obavlja automatski. Prodavatelj provjerava je li proizvod doista povezan s korisničkim računom, tj. je li kupljen putem tog računa. U slučaju podudaranja, recenzija se označava kao ovjerena.

2.4. Ako potrošač ostavlja recenziju bez korisničkog računa, mora unijeti adresu e-pošte. Prodavatelj zatim provjerava je li s te e-pošte izvršena narudžba ocijenjenog proizvoda. Ako je potvrđeno da je potrošač kupio proizvod, recenzija se označava kao ovjerena.

2.5. Prodavatelj također provjerava recenzije preuzete od poslovnih partnera ili posrednika. Ova provjera uključuje provjeru je li korisnik (e-adresa) zaista kupio proizvod. Kao i kod uobičajenih recenzija, cilj ovog postupka je očuvanje maksimalne transparentnosti i vjerodostojnosti sustava recenzija.

3. Ostavljanje recenzija

3.1. Registrirani kupac može putem svog korisničkog računa ostavljati recenzije (dalje u tekstu: “korisnički račun”).

3.2. Recenzije se mogu ostaviti i bez korisničkog računa, unošenjem e-mail adrese. Na temelju te adrese prodavatelj može povezati recenziju s narudžbom i tako provjeriti vjerodostojnost recenzije.

3.3. Na internetskoj stranici mogu se objaviti i tzv. “neovjerene” recenzije od korisnika koje prodavatelj nije mogao provjeriti na neki od načina navedenih u članku 2 ovih uvjeta.

3.4. Prije objave, sadržaj recenzije provjerava osoblje prodavatelja u skladu s člankom 2.2. Provjera se ne odvija automatski putem algoritama, već ručno, prema unaprijed utvrđenim pravilima.

3.5. Prigovore vezane uz ostavljanje recenzija kupci mogu poslati putem e-mail adrese. Prodavatelj će obavijest o rješavanju poslati na e-mail adresu kupca.

4. Prikazivanje recenzija

4.1. Recenzije se prikazuju kronološkim redom, od najnovijih prema najstarijima.

4.2. Recenzije će biti označene oznakom “Ovjereni korisnik” ili “Neovjereni korisnik” radi maksimalne transparentnosti.

4.3. Osim uobičajenih korisničkih recenzija, mogu se prikazivati i recenzije poslovnih partnera ili korisnika koji su proizvod dobili besplatno radi testiranja. Te recenzije bit će označene kao “Partner“, “Ambasador” ili “Poklon“.

4.4. Sve takve recenzije dodatno će biti označene kao “Ovjereni” ili “Neovjereni korisnik” radi potpune jasnoće za korisnike.

4.5. Među recenzijama mogu se nalaziti i one preuzete s partnerskih stranica (npr. Trustedshops.de, Ceneje.si), gdje se ovjera vrši u suradnji s prodavateljem. Također je moguće da su neke recenzije preuzete s društvenih mreža poput Facebooka i Instagrama.

5. Jezične verzije i prijevodi recenzija

5.1. Među recenzijama se mogu nalaziti i one preuzete iz drugih jezičnih verzija internetske stranice. U tom slučaju prevode se na jezik lokalne verzije s pažnjom na očuvanje izvornog značenja.

5.2. Takve će recenzije biti označene simbolom izvornog jezika (zastavica ili kratica zemlje).

5.3. Funkcionalnosti za ostavljanje recenzija mogu se razlikovati među jezičnim verzijama internetskih stranica.

6. Završne odredbe

6.1. Uvjeti su izrađeni na češkom jeziku, mogu biti prevedeni na jezik jezične inačice internetske stranice. U drugim jezičnim inačicama internetske stranice oznake će biti prevedene prema običajima odgovarajućeg jezika i dotične zemlje EU. U slučaju nesklada između jezične inačice uvjeta i uvjeta na češkom jeziku, važeća je verzija na češkom jeziku.

6.2. Ovi uvjeti stupaju na snagu dana 1.9.2025